גיליונות
גיליון מספר 5
החוברת החמישית של כתב העת פעימות מתמקדת במגוון היבטים הקשורים לביצוע יצירות מוזיקליות בסוף המאה ה‐20 ובראשית המאה ה‐21. על אף שכל המאמרים עוסקים בביצוע עכשווי, לא כולם דנים ברפרטואר עכשווי. ובכל זאת, בכל המאמרים שבות ועולות שלוש סוגיות מרכזיות: יחסי הגומלין בין המלחין למבצע; טכניקות מורחבות של הפקת צליל; עשייה מוזיקלית בסביבה טכנולוגית מתחדשת. כמו גיליונות קודמים, גם גיליון זה מחולק לשני שערים: השער הראשון מוקדש לדיו...
[קרא עוד]גיליון מספר 4
החוברת הרביעית של פעימות משמשת במה לתשעה חוקרים הבוחנים את סימני הדרך של ז'אנר האופרה המתפתחת בארץ ישראל. עד כה לא הוצעו מחקרים מקיפים בנושא זה, אולי מכיוון שהדרכים הפואטיות של ז'אנר האופרה היו נחלת מעטים יחסית. אולי מכיוון שהוא לא נחשב מחדש תרבות אלא ז'אנר המאחד בתוכו נוסטלגיה לעולם שסימל, בעיקר, את הצד החברתי־הבורגני יותר מאבן שואבת של שפות הבעה משולבות. במרחב של החברה הישראלית התפתח ושגשג בד בבד במרחב של השפה העבר...
[קרא עוד]גיליון מספר 3
בגיליון השלישי של כתב העת פעימות ניתן מבט מקיף על כמה מהתופעות המוזיקליות העכשוויות בישראל; ממבט זה ניתן אולי גם להקיש על כמה מהקשיים, הלבטים וההתנסויות של מלחינים, מבצעים ומוזיקולוגים בתחום המוזיקה האמנותית בישראל. לבטים שוודאי עוברים גם לקהל המאזינים, שגם הם שותפים לעשייה המוזיקלית בישראל. כל אלו מבקשים להבין, האם ישנו קשר אידיאי רצוף בין התמורות האידיאולוגיות שחלו בחברה הישראלית מאז תקופת היישוב לבין התמורות שחלו ...
[קרא עוד]גיליון מספר 2
הנושא בחוברת מס' 2 של "פעימות" הוא הדו–שיח המתקיים בין הספרות ובין המוזיקה. אף על פי שכל אחת מהן נטועה בתוך עקרונות אסתטיים שונים וייחודיים, הן מתמזגות לישות אחת ברגע המופלא של השירה. זהו דו–שיח שבו נארגים הקול האנושי והקול של הכלי למסכת מורכבת, שבה משתלבים הרעיונות של המשורר עם הרעיונות המוזיקליים של המלחין. שניהם נרתמים למאמץ משותף כדי לתת מבע רגשי ורעיוני לגוונים השונים שהקול והצליל נושאים במלאכת האריגה המשותפת.
[קרא עוד]גיליון מספר 1
כתב העת פעימות מהווה צוהר אל עולם המוזיקה והמחקר המוזיקולוגי בתוך הקשריו לשיח התרבותי העכשווי בארץ; פניה הרבות של המוזיקה ניבטות אלינו מתוך הופעותיה בכל תחומי החיים, התרבות והחברה. המשתתפים בכתב העת קשורים בתחום המוזיקולוגיה — חוקרים וסטודנטים מתקדמים, מלחינים ומבצעים. המאמרים מכוונים לקהל מגוון: למוזיקאים, למוזיקולוגים ולכל שוחר מוזיקה, לאנשי ספרות, אמנות וקולנוע ולחוקרי חברה ותרבות.
[קרא עוד]